Monday, October 22, 2007

Hobi

Rasanya semua orang ada hobi masing-masing.. ada yang hobinya memasak.. tanam pokok bunga.. bela kucing.. kumpul setem (ada lagi ke yang suka kumpul setem??).. hobi ummu buat cross-stich dan buat jigsaw-puzzle.. dalam bulan puasa ni dapat lah siapkan satu set cross-stich yang dibuat dalam waktu santai..

Semalam masa dok mengemas rumah, ummu saja je selongkar barang² lama ummu yang ummu simpan dalam satu beg ni.. so, jumpa lah cross-stich lama yang dah tergendala dek sebab benang habis dan tak terbeli².. huh.. semangat nak buat nih.. ye la sebenarnya dah nak siap sesangat dah benda tu.. benang je yang tak cukup..

Korek² lagi.. banyak jugak benang yang masih elok tapi dah habis penggunaannya.. so, ummu decide nak recycle benang tu sumer untuk buat cross-stich lagi pakai pattern yang dah ada.. tukar² kaler je la.. heheheh.. lagi pun kain ada lagik..

Jigsaw-puzzle plak dah lama tak buat.. benda tu kalau buat memang melekakan.. kang tak ingat anak plak.. payah la.. nanti bila budak² tu dah besar, boleh la nak mulakan balik aktiviti tu.. ;p Lagipun ada 2 set puzzle yang belum diframe.. bila ntah nak framekan??

No comments: