Saturday, May 19, 2007

Ummu yang penat

Weekend adalah hari yang ditunggu-tunggu sepanjang minggu.. dapat habiskan masa di rumah dengan keluarga.. (impian terindah :p)

Habiskan masa dengan keluarga.. ya.. dan bermulanya tugasan berat di rumah.. biasa lah tu.. rasanya kebanyakan isteri/ibu kat dunia ni (terutamanya di Malaysia) akan alami perkara yang serupa.. tugas berat tu termasuklah menjadi amah.. tukang masak.. pengasuh.. tukang dobi.. dan lain-lain.. penat ooo...

Weekend ummu, kalau takde rancangan untuk keluar ke mana-mana.. memang itu lah yang ummu buat.. tak reti nak duduk diam kat rumah.. ada saja kerja yang ummu nak kena buat.. akhirnya ummu sendiri yang flat bila dah sampai waktu malam.. especially masa nak tidurkan anak, ummu pun ikut tertidur.. eheheheh...

Pernah jugak terfikir nak hire maid.. tapi.. ntah la.. ummu macam tak ready lagi nak sacrifice privacy family.. bila dengar cerita kawan-kawan, ada yang senang dengan maid masing-masing tak kurang jugak yang asyik bermasalah dengan maid.. Nasib la ek.. kalau dapat yang baik dan rajin buat kerja, mudah la kita.. tapi kalau dapat yang berat tulang.. rasanya macam menanggung kera atas bahu la pulakkan?

Hemm.. apa-apa pun, rasanya ummu tak ready lagi kot nak hire maid.. selagi terdaya.. selagi tu la ummu akan laksanakan tanggungjawab sebagai surirumah.. walaupun tak sesempurna mana.. InsyaAllah..

No comments: